Hírlevél írás alapok: a tartalom, ami értéket ad
Egyet tisztázzunk: a hírlevél nem arra való, hogy promóciókkal és reklámokkal áraszd el a feliratkozó elektronikus postaládáját. Egyrészt ez spamelés, ezért a legtöbb levelező rendszer kiszűri, így nem juthatsz be a „Beérkezett levelek” mappában, másérszt senki sem olvassa majd el. Ki akar reklámokat olvasni? Te igen? Ugye, én sem. Akkor mi legyen benne? Ez következik most.
Ötletek, tippek
Bármi, ami hasznos és az iparágadhoz kötődik, esetleg a terméked, szolgáltatásod használatához kapcsolódik, Ezek tipikusan a „hogyan” kérdésre válaszolnak. Mellesleg az emberek baromira csípik ezeket a témákat.
Például:
„Hogyan használd a kézisúlyzót, hogy szálkás leszen a bicepszed /Hogyan kerüld el az izomlázat”.
„Hogyan keverj ki százféle színárnyalatot egy 10-féle színt tartalmazó festék készletből?”
Vagy ha például fából készítesz apró tárgyakat, dobozokat, kisebb eszközöket, bútorokat, akkor adhatsz ötleteket arra, hogyan dekorálhatják ki ezeket a vevőid. Ezt a példát egyébként az Instagramon a minap fellelt fanyűvő fakopáncs oldal ihlette.
Ha pedig valamilyen környezettudatos terméket árulsz (pl. műanyagot helyettesítő textil termékeket), küldj ötleteket arról, hogyan tudnak a felirakozóid otthon házilag kotyvasztott környezetbarát szerekkel takarítani, mosni, hogyan tudják a te termékeidet is „zölden” tisztítani.
Blog
Ha vezetsz céges blogot – márpedig remélem, hogy vezetsz – akkor ezt mindig küld ki a feliratkozóidnak is. Ez egy remek terjesztési módszer, ráadásul értéket adsz vele és növeled a bizalmukat. Persze ne csak simán dobd bele a linket a levélbe, hogy „nesztek”, mindig legyen egy mézesmadzag, például egy sztori folytatásának vagy egy poénnak az ígérete, amit természetesen csak a cikk végén árulsz el.
Az sem rossz ötlet, ha egy hosszabb blog egyes részleteit kiküldöd levélsorozatban, a folytatást pedig elolvashatják a honlapodon.
Ha épp nincs senki, aki megírja a céges blogodat, keress bátran e-mailben: hofmeiszter.dorottya@gmail.com
Az iparágadat érintő érdkességek, hírek
Érdemes követni az iparágad angol nyelvű sajtóját, mert ott tuti előbb jön ki bármilyen újdonság, mint magyarul és te elsőként adhatsz róla hírt. Remek hírlevél téma például egy technológiai újdonság, egy ismert szakértő vagy híresség kijelentése vagy nyilatkozata az adott témát illetően.
Például e cikk írása környékén jelentett be az Instagram egy halom újítást. Egy marketinges és Instagram tanácsadónak ez egy ölbe hullott információ, hiszen pontosan tudja, hogy rajta kívül legfeljebb maroknyi ember olvassa csak el a „megváltozott felhasználási feltételek” száraz és unalmat garantáló anyagát. És ezt akár nyugodtan el is mondhatja az olvasóinak, mert hálásak lesznek érte, hogy nem nekik kell végigbogarászni egy több oldalas, uncsi angol nyelvű anyagot.
Másik példa, ha mondjuk babaholmikat árusító webáruházad van, küldhetsz olyan információkat, amik a picik egészségével kapcsolatosak. Böngézd a tudományos sajtót, esetleg a WHO ajánlásait. Új felfedezés, miszerint x étel jó/nem jó a babáknak, ez a téma kimeríthetetlen.
Ez történt a cégünk háza táján
Ha új terméket, szolgáltatást fejlesztesz, megjelensz a sajtóban, bővíted az irodát, a gyártósort, esetleg új alkalmazottat veszel fel vagy a cég szülinapját ünnepled – ezek mind olyan témák, amik érdekldik az olvasókat. Mutasd be, hogyan néz ki nálatok egy munkanap, egy csapatépítés, egy karácsony, esetleg mikor, hol jótékonykodtok. (Mellesleg az ilyen típusú tartalmak a Facebookon is népszerűek).
A belső információk révén arcot adsz a cégednek, személyesebbé teszed magatokat. Ne feledd, hogy egy ember egy másik emberehez tud kapcsolódni legjobban! A profizmus fontos, de még fontosabb, hogy szimpatikus és emberi légy.
Sztorizz
Az emberek imádják a történeteket, a meséket. Ezért nézünk filmeket, olvasunk könyveket, verseket és sokan szeretjük azokat a zenéket, amiknek van mondanivalójuk.
Szóljon bármiről a te sztorid, a lényeg, hogy legyen benne valami izgi, vagy személyes, érzelmes részlet. Meséld el, mi történt veled tavaly nyáron (azért ne legyen túl horroros), kivel találkoztál tavasszal egy szakmai konferencián (mondjuk a szakma egy jeles képviselőjével), hogyan oldottad meg egy ügyfeled problémáját péntek este 9-kor. Lehet személyes sztori is, de jobb, ha valamiféleképpen kapcsolódik a munkádhoz, a szolgáltatásodhoz, termékedhez.
Vásárlói visszajelzések
Remekül növeli a bizalmat és mutatja, hogy érted a dolgodat és megéri megvenni, amit árulsz, megbízható vagy. Ha valaki szóban dícsér, esetleg a Facebookon, e-meilben ír pár méltató sort rólad, azonnal kérj engedélyt, hogy ezt felhasználhasd. Még jobb, ha fotót vagy videót is tudsz szerezni, ezeket is küld ki bátran.
Játék
Ez már picit az eladáshoz kapcsolódik, de az emberek szeretnek játszani, nyerni pedig még inkább. És egy kicsit VIP-nek is érezhetik magukat, ha a játék nem nyilvános. Mellesleg a végén az eredményt kitolhatod minden kommunikációs felületedre, blogba, Facebookra, Instagramra, YouTube-ra és kedvet csinálhatsz vele, hogy mások is feliratkozzanak a hírleveledre.
Promóciók
Időről időre persze küldhetsz ki akciókat is, de ezt is olyan formában, hogy az értékes legyen. Például ha egy új terméket vezetsz be, elsőként csak a hírleveleid olvasói értesüljenek erről. Ők lesznek a VIP csoport, ők előbb vásárolhatnak, méghozzá bevezető áron.
Szezonális vagy ünnepi akcióidat is elsőként hírlevélben küld ki, ha valamit kedvezményesen adsz, adj a feliratkozóidnak egy picit nagyobb kedvezményt. Még jobb, ha ajándékkal kedveskedsz nekik akció helyett. Akár a weboldaladra is tedd ki a terméked mellé, hogy csak feliratkozóknak szól az akció, az ajándék.
Hírlevél írás témái: konklúzió
A hírlevél tehát elsősroban egy értékes információ forrás legyen a vevőidnek, amiben elszórva küldesz akciókat és promókat is. A legjobb eredményt akkor éred el, ha a feliratkozóid különlegesnek érzik magukat, mert adsz nekik egy csomó kedvezményt és olyan ajándékot, amit másnak nem.
A tartalmak „újrahasznosítása” pedig nem bűn, sőt! Ne ringasd magadat abba a hitbe, hogy mindenki minden egyes Facebook, Instagram és blogpsztodat elolvassa és mindent eldob, ha te kiteszel valamit a honlapodra. Az emberek figyelméért megy a virtuálus is és ezer meg ezer információval, hirdetéssel bombázzák őket minden másodpercben. Használd hát több felületen is ugyanazt a tartalmat, de egy kicsit mindig kozmetikázz rajta.
Hány hírlevelet küldj? Ez teljesen tőled és az iparágadtól függ és persze a közönségedtől. Tesztelj és figyeld, hogy mennyi a nem sok. Ökölszabály, ha heti 1 hírlevelet küldesz, azzal nem lőhetsz mellé.
Ha pedig szívesen levennéd magadról a hírlevél írás terhét, keress meg: hofmeiszter.dorottya@gmail.com