Skip to content

Hírlevél írás alapok: 3+1 tipp, hogy megnyissák és el is olvassák

hírlevél írás

Miért is olyan fontos a hírlevél írás és küldés?

A hírlevél az egyetlen olyan  kommunikációs csatorna, amit ténylegesen is te [a céged] ural. Mert a Facebook és az Instagram (mindkét felület Mark Zuckerberg irányítása alatt áll) dönthet úgy, hogy egyik pillanatról a másikra lekapcsolja az oldalad. A Google is könnyen leveheti a találati lista első oldaláról a honlapodat, vagy letilthatja a futó AdWords hirdetéseidet. Még a honlapod szolgáltatója is „lehúzhatja” a rolót. Ezek ellen pedig nem tudsz semmit sem tenni. Ha a vevőiddel kizárólag egy ilyen csatornán kommunikálsz (például Facebook), akár már pár napos kiesés is tönkretehet.

Azonban ha van e-mail listád, amire rendszeresen küldesz hírlevelet, azonnal tudathatod ügyfeleiddel a problémát és tudsz velük kommunikálni.

Jöjjön most az a 3+1 tipp, amivel elérheted, hogy ügyfeleid megnyissák a leveled!

1. Hírlevél írás tipp: a tárgymező

Tárgymezőt írni tulajdonképpen olyan, mint címet írni, hiszen ettől függ, hogy a címzett megnyitja-e avagy sem a hírleveledet. Ezt úgy érheted el, ha felkelted az érdeklődését, a kíváncsiságát, esetleg az érzelmeire hatsz.

A kérdés és a hogyan típusú tárgymező

Nemcsak kattintásra ingerel, de a Google is szereti a kérdést és az  „így”, „hogyan” típusú tartalmakat. Persze hírlevél írásnál utóbbi nem lényeg, de nem árt, ha ezt is elraktározod az agyadban. Főleg, ha a hírleveled a honlapod egy blogbejegyzésére linkel.

Lássunk pár példát:

„Hogyan hódítsd meg a kiszemelt pasit 10 nap alatt?”

„Így hódítsd meg a kiszemelt pasit 10 nap alatt”

„10+1 trükk, hogyan hódítsd meg a kiszemelt pasit”

(Páratlan) számok bűvöletében

Ha szerepel szám a hírlevél tárgymezőjében, máris növelted a kattintások számát.  Amennyiben ez a szám páratlan, a megnyitási arány még nagyobb lesz. Ennek okára még nem derült fény, minden esetre működik!

Példák:

„11 hódítási tipp, hogy mit ne szúrj el az első randin”

„5 férfi típus, amit mindenképpen kerülj el”

„21 férfi típus: nincs az a fajta férfi, akit ne lehetne meghódítani”

2. hírlevél írás tipp: a feladó

A következő fontos pont, hogy a feladóhoz milyen név kerül. Ez mindenképpen olyan legyen, amit a vevőid, weboldalad látogatói felismernek és veled azonosítanak. Ez lehet a neved, vagy a weboldalad címe, de mindenképpen olyan név legyen, amiről kapásból tudni, hogy kitől érkezett a levél. Például ha hoditas.hu a honlapod címe, de a cégedet Kisker Kft.-nek hívják és ez sehol sem szerepel a honlapodon, akkor a hírlevél feladója a hoditas.hu legyen!

 

3. Hírlevél írás tipp: ütős kezdés

A hírlevél tárgymezője tulajdonképpen a cím, vagy legalábbis azt helyettesíti, ezért a hírlevél írásnál a tárgymező után mindjárt térj rá a bevezetőre. Ez lehet megszólítás, vagy indíthatsz valamilyen történettel. Az úgynevezett „storytelling” (történetmesélés) egy igen hatásos szövegírási forma, ugyanis az emberek imádják a történeteket. Még jobb, ha az adott történeted aktuális. Remek példa, a nemrégiben debütált Csernobil című sorozat. Ezt nemcsak rengetegen ismerik és futótűzként terjed a híre, de rendesen meg is mozgatja az emberek képzeletét. Nincs ember, akit ez szárazon hagyna, aki pedig látta a filmet, 100%, hogy erős érzelmeket vált ki nála már csak a téma említése is.

Ezzel kapcsolatban olvastam egy érdekes, méghozzá személyes történetet Wolf Gábortól, aki éppen 1986-ban volt katona. Egy Facebook posztban számolt be arról, hogy a szokásos napi rutin során a kezében tartott doziméter (nukleáris sugárzás mérésére szolgáló eszköz) a katasztrófa napján a szokásos érték többszörösét mutatta. Hogyan végződik Wolf Gábor története? Elárulom a cikk végén!

Tanulság: ez egy olyan történet, ami egészen biztosan tovább olvasásra készteti vevődet, ezért ha van a tarsolyodban ilyesmi, mindenképpen meséld el!

A pasi hódítós cikkhez mindjárt írhatsz egy saját élményt bevezetőnek, ezt biztosan el fogják olvasni. Ez a történet már-már olyan lesz, mint egy pletyka, amit az emberek imádnak. Meséld el egy elbénázott hódításod történetét – akár színezz ki egyet, a lényeg, hogy valami kedves kis történet kerekedjen ki belőle. Az emberek könnyebben tudnak szimpatizálni olyasvalakivel, aki hozzájuk hasonlóan esendő és semmiképpen sem tökéletes. Plusz így hitelesebb is leszel a szemükben!

Figyelj oda arra is, hogy ne árulj el mindent mindjárt a hírleveled bevezetőjében, csak röviden foglald össze, miről lesz szó és csigázd fel az érdeklődését! Kapjon az olvasó egy kis ízelítőt, és ígéretet a problémája megoldására (amit persze a levél végén tegyél is meg!).

Most már tudod, hogyan kezd el a hírlevelet

+ 1 Hírlevél írás tipp: ezeket a hibákat kerüld el

  1. A királyi többes. Te csoportban vagy egyedül olvasod az e-mailjeid? Milyen érzés, ha úgy szólítanak meg, hogy „Kedves Ügyfeleink” – furcsa, nem? Hiszen te egyedül vagy. Mindig csak egy valakihez szólj, E/2. vagy 3. személyben! Akár magázod, akár tegezed ügyfeleidet, mindig egy emberhez szólj
    .
  2. Kerüld a személytelen megszólítást is. A vevődet ne hívd „ügyfélnek” vagy „vevőnek”, az ilyen skatulyázást senki sem szereti! A legjobb, ha olyan levelező programot használsz, ami a vevőd keresztnevét be tudja tenni a megszólításba. Ezzel növeled a továbbolvasás valószínűségét. Ha valamiért ez mégsem működik, keress olyan megszólítást, amivel a vevőd azonosulni tud. Janata Krisztina „Szövegírás szenvedéllyel” című könyvében saját példáját hozza, miszerint a Marketing Commando „agilis marketingesként” szólítja meg címzettjeit. A hódítós példánál maradva a hoditas.hu „Kedves Leendő Férfi Szívek Hódítója”-nak szólíthatná meg címzettjeit.
    .
  3. Legyél következetes. Ne váltogasd a megszólítást, a magázásra-tegezésre pedig végképp figyelj oda.

Példa a béna megszólításra:

„Tisztelt Ügyfeleink”

„Tiszteld Vevőnk”

„Kedves Uram!”

Példa a szimpátiát felkeltő megszólításra:

„Kedves Leendő Férfi Szívek Hódítója”

„Kedves Linda”

Ha téged Lindának hívnak, vajon melyik megszólítás után olvasol tovább szívesen? Na ugye!

 

Folytatás:

Következő blogom a Hírlevél írás tartalmi részéről fog szólni.

Hogyan tagolj? Milyen szavakat, kifejezéseket használj? Hogyan érd el, hogy olvasóid csüngjenek a szavaidon, mint kismajom az anyukája pocakján?

Minderre választ kapsz következő cikkemből!

 

Szép napot kívánok!

Üdv.:

Hofmeiszter Dóri

 

2 thoughts on “Hírlevél írás alapok: 3+1 tipp, hogy megnyissák és el is olvassák”

    1. Kedves Flóra! Köszönöm a hozzászólásod! Esetleg segítesz, hogy hol találtál elírást? Sajnos én nem találtam meg. Köszi, szép napot: Dóri

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük