A Google Ads hirdetésekkel növelheted a vállalkozásod bevételét, mert több potenciális vevőhöz fogsz eljutni.
Mik is azok a Google Ads hirdetések? Milyen hirdetési típusok léteznek és melyiknek mi a funkciója, haszna? Egyáltalán miért éri meg foglalkozni a Google Ads hirdetésekkel?
Minden kérdésdre választ kapsz az alábbi cikkben, amint vendégszerzőm, Takács Gergely Google Ads manager írt.
Mi is az a Google Ads?
A Google Ads, korábban Google AdWords, hirdetési platform 2000-ben indult. Azóta folyamatosan fejlődik és változik, és ma már az egyik legnépszerűbb online hirdetési platform a világon. Az első években a Google Ads főként keresőmotorokban megjelenő hirdetésekhez nyújtott lehetőséget, de azóta számos más típusú hirdetési lehetőséget is kínál.
Azok a hirdetések, melyek a Google keresőben, a Google partner oldalain, vagy az ilyen hirdetéseket támogató weboldalakon jelennek meg. PPC (Pay Per Click) hirdetéseknek is nevezik őket, mely kattintások utáni fizetést jelent, ami a hirdetések modelljét tükrözi. Tehát ezek után a hirdetések után akkor kell fizetni, amikor le is kattintják őket.
Kiváló választás minden termék, szolgáltatás, vendéglátó egység, szalon, rendelő, üzlet, szálláshely stb. népszerűsítéséhez!
Megéri a Google Ads felületén hirdetni?
Jogosan merül fel a kérdés, hogy működnek-e, hasznosak-e ezek a hirdetések? 2020-ban a Google anyavállalata, az Alphabet Inc., 147 milliárd dollár bevétele származott hirdetésekből, amelyek közül a Google Ads jelentős részt képviselt. Azt gondolom, hogy ez a számunkra talán elképzelhetetlenül is hatalmas szám magáért beszél. Azóta egyre nagyobb körben terjed el, és a nagyobb cégek számára elképzelhetetlen ezen hirdetések használata, mert aki nem használja őket, azt a konkurencia egész egyszerűen lehagyja.
Gondoljunk csak bele, ha bármilyen termékre vagy szolgáltatásra keresünk rá, azt hol tesszük? Ugye, hogy a Google keresőben? Igaz, erre napjainkban már a közöségi média felületei is tökéletes válasz lehet, de még mindig a Google kereső a kiemelkedő barátunk, ha böngészésről van szó, és ez még sokáig így is lesz a közösségi médiás felületek növekvő népszerűsége mellett is.
A legnagyobb sikereket az érheti el, aki a legtöbb olyan felületen elérhető, ahol a célközönsége is megfordul, a Google kereső pedig szinte minden célközönség előfordulási helyét jelenti.
A Google Ads előnyei
- Hirdetésünk csak olyan keresők számára jelenik meg, akik az általunk is hirdetett termékre vagy szolgáltatásra keresnek rá.
- Pontosan beállíthatjuk, hogy az ország mely területén jelenjenek meg a hirdetéseink. Ez akár jelentheti csupán egy kisváros pár kilométeres körzetét is.
- Mi dönthetjük el, hogy napi szinten mennyit költünk ezeknek a hirdetéseknek a megjelenésére. Bármikor leállíthatjuk, vagy szüneteltethetjük őket.
Milyen típusú Google Ads hirdetések vannak?
Keresési hirdetések
A keresési hirdetések szöveges hirdetések, melyek a Google keresőjében jelennek meg. Kinézetükre már szinte teljesen ugyanúgy néznek ki, mint az organikus megjelenések, amiért a Google sokat is tett, hogy ne érjék őket megkülönböztetések.
A hirdetés fölötti „szponzorált”, vagy „fizetett” szóról tudjuk őket megkülönböztetni, elhelyezkedésüket tekintve pedig jellemzően az keresési találatok fölött az oldal tetején helyezkednek el, megelőzvén az organikus találatokat, de az oldal többi részén, az organikus találatokkal felváltva is megjelenhetnek.
Előkelő megjelenési pozíciójukat természetesen annak köszönhetjük, hogy fizetünk érte, de ez még önmagában kevés a jó megjelenésekhez. Keresési hirdetéseinket keresési kulcsszavakra, kifejezésekre tudjuk optimalizálni, mellyel nagyon pontosan tudjuk célközönségünket megcélozni.
Minden vállalkozás számára ajánlott!
Képes hirdetések
Jellemzően az ilyen hirdetéseket támogató weboldalak oldalsó sávjában találhatóak meg. A célterületet és a hirdetés napi költségkeretét itt is mi határozhatjuk meg.
A hirdetés egy képből, és szöveges részből épül fel.
A hirdetés célközönségének megcélzása ezesétben már nagyon izgalmas lehet, Az általunk meghatározott, legjobbnak vélt koncepció alapján hozzuk őket létre. Megjelenhetnek olyan emberek számára, akik az általunk hirdetett dologra keresnek rá, azaz hasonlóan, mint a kulcsszóra optimalizált szöveges keresési hirdetések.
Megjelenhetnek olyanok számára is, akik nem kimondottan keresik az általunk hirdetett dolgot, de érdeklődnek az iránt a téma iránt, ezáltal potenciális ügyfeleink lehetnek. Például ha kozmetikai szereket árulunk, a szépségápolás iránt érdeklődők számára jelenjen meg.
Megjelenhet hirdetésünk olyan ezt támogató weboldalakon, melyeket mi határozunk meg. Jellemzően ide olyan weboldalakat gyűjtünk össze, melyek témája kapcsolódik az általunk hirdetett témához, azaz az ezen weboldalakat böngésző embereket is érdekelheti. Például ha autókereskedő vagyok, a használt autókat hirdető weboldalak tökéletes hirdetési felület lehet számomra.
Illetve megjelenhet hirdetésünk olyan emberek számára is, akik az általunk megadott weboldalakat böngészik. Ez abban különbözik az előző célzástól, hogy itt nem azt mondjuk meg, hogy hol jelenjen meg a hirdetésünk, hanem hogy kinek. Ez egy tökéletes lehetőség arra, hogy összegyűjtsük konkurenciáink weboldalait, és az őket böngészőket célozzuk meg hirdetéseinkkel.
A képes hirdetéseket célzási sokszínűsége miatt minden vállalkozásnak ajánlom.
Márkaépítés Google Ads hirdetésekkel. A Google Ads tökéletes lehetőség brand építésre! Az esetben, ha csak jelen szeretnél lenni a piacon, szeretnéd ha céged minél több emberhez eljusson és megismerjék a neved (ez esetben nem a vásárlási szándékot tartjuk elsődlegesnek) tökéletes lehetőség!
Videós hirdetések
Már elkészített marketing videót jeleníthetünk meg vele az ezt támogató felületeken, leginkább jellemzően a YouTube-on.
Ez esetben is meghatározhatjuk a célterületet és a napi költségkeretet, közönség célzása pedig a képes hirdetésekéhez hasonlóan működik.
Azoknak a cégeknek ajánlom, akik rendelkeznek marketingre szánt videós anyaggal, vagy nyitottak ilyen anyagok elkészíttetésére. A közösségi médiában is tevékenykedők számára tökéletes kiegészítő lehetőség.
Shopping hirdetések
A nevéből is könnyen kitalálható, hogy webshopok számára készített hirdetésekről van szó. Ezek azok a hirdetések, melyek a Google keresőjében a termék találati listán jelennek meg a többi webáruház termékeivel együtt képpel, termék névvel, árral.
Különösebb közönség célzása nincs, azoknak jelenik meg, akik az adott termékre keresnek rá a böngészőben.
A célterület és a napi költségkeret itt is meghatározható. Nagyon népszerű lett, minden webáruház számára elengedhetetlen hirdetési forma! A megrendelések kiemelkedő része ebből származik.
Miért szeretem, és ajánlom a Google Ads hirdetéseket?
- A PPC hirdetések kiválóak azok számára, akik a kezükben szeretnék tartani a hirdetéseikre szánt költségeiket. Bármikor megnövelhetjük, vagy lecsökkenthetjük a hirdetésekre szánt napi költségkeretet, vagy akár szüneteltethetjük és le is állíthatjuk azokat. Nem fogunk többet költeni, mint amennyit mi magunk előre meghatározunk.
- Nagyon pontos, és sokszínű célközönség célzást alkalmazhatunk, mellyel könnyen elérhetjük potenciális vásárlóinkat, ügyfeleinket. Csak annak jelenünk meg, akinek akarunk.
Az interneten böngésző emberek olyan címkékkel vannak ellátva, melynek segítségével pontosan tudhatjuk, hogy kik azok, akiknek meg szeretnénk jelenni, és kik azok, akiknek nem.
Mennyivel könnyebb lenne, ha egy utcán szórólapozó ember csak olyanoknak adna szórólapot, akikről tudja, hogy az általunk hirdetett terméket vagy szolgáltatást keresi, vagy igénybe szeretné venni, vagy legalább a téma iránt érdeklődik. Erre a tökéletesnek tűnő ügyféltalálási módra a Google Ads hirdetéseknek lehetősége van, sőt mi több, erre épülnek! - Optimalizálási lehetőség van a hirdetésekhez. Kizáró kulcsszavak, weboldal megjelenések, vagy célterületek segítségével pontosíthatjuk hirdetéseink megjelenését az egyre jobb eredmények és minőségibb célközönség elérése érdekében.
Ha Google Ads-szel hirdetsz, szimpatikus leszel és érdeklődést felkeltő, nem pedig idegesítő.
Személy szerint mindig is gyűlöltem azokat a hirdetéseket, amik felugrottak előttem annak ellenére, hogy érdeklődtem volna az adott téma iránt, és sokszor még bezárni sem lehetett őket, mert rögtön rávittek arra az oldalra, amit hirdettek. Na itt más a helyzet, és ezt szerettem meg elsőként az Ads-ben.
Jelenj meg azoknak, akik potenciálisan téged keresnek, és akik kölcsönösen örülnek annak, hogy rád találnak!
Légy minőségi hirdető, és hasznosan jelenj meg ügyfeleid számára, ne pedig ráerőltetni próbáld magad olyanokra, akik nem érdeklődnek irántad. Ezzel nem csak utálóid számát nem növeled, hanem pénzt is spórolsz felesleges megjelenésekből és kattintókból.
További temérdek mélyebb részletekbe menő dolgot lehetne még mesélni a hirdetésekről és optimalizálásukról, előnyeikről, megtérülésükről, fontosságukról, de azt gondolom, hogy bemutatásukhoz és átláthatóságukhoz ennyi pont elég lesz, talán egy kicsit sok is.
Amennyiben felkeltette érdeklődésedet, inkább személyesen folytatnám a további részletezésüket.
Ezt a cikket Takács Gergő Google Ads manager írta, ha szeretnéd hirdetni a Google Ads-szel a termékeidet/szolgáltatásaidat, keresd őt bizalommal!
Takács Gergő, Google Ads manager
TG Business Marketing
takigery@gmail.com
Kivitelezési terv és koncepció készítés
Kutatómunka és konkurenciaelemzés
Stratégiakészítés
Hirdetési szövegírás